Бруківка виникла багато століть тому. Спочатку вона була кам'яна, потім — бетонна. В Стародавньому Римі бруківку широко використовували при
оформленні стежин і доріжок у парках та садах. Сьогодні поряд із камяною бруківкою та
бетонними плитами широко застосовують фігурні елементи мостіння (ФЕМ) для
облаштування покриття тротуарів, площ пішохідного руху, садово-паркових
і пішохідних доріжок, прогулянкових алей у парках, ботанічних садах,
скверах і бульварах.
Основний вибір плитки залежить від її естетичного вигляду, призначення та ціни. Бруківка з бетону придатна для усіх поверхонь дорожнього покриття і
будь-яких навантажень. Вибір бруківки визначається за видом дорожньої
поверхні, навантаженням на неї, способом відводу осадових і талих вод.
Товщина та призначення бруківки:
-
40 мм - для тротуарів, пішохідних доріжок;
-
60 мм - для тротуарів, пішохідних доріжок, площ, майданчиків для
легкового автотранспорту, доріг з неінтенсивним рухом (при відповідному
розрахунку і складі основи);
- 80-100 мм і більше - для автомобільних доріг з інтенсивним рухом,
промислових об'єктів (при відповідному розрахунку і складі основи).
У покриттях, призначених для активного руху автотранспорту, повинна
застосовуватися бруківка з зубцюватими, криволінійними профілями
бокових площин (типу "фалка", "подвійне Т" і т.п.) або бруківка типу "цегла" вкладена "ялинкою". Таким чином
забезпечується гарне зчеплення між окремими каменями і дуже добре
протистояння впливу горизонтальних зсувних зусиль від гальмових
навантажень автотранспорту.
Погода |
|